Ford Focus RS nu va exista în generația actuală, a patra, a modelului compact. Informația a fost conformată de Ford, astfel că fanii modelului vor fi nevoiți să se mulțumească deocamdată cu versiunea mai „cuminte”, Focus ST.
Planurile de realizare ale noului Ford Focus RS au fost inițial întârziate de dificultatea realizării unui grup motoptopulsor care să se încadreze în stringentele norme de poluare existente la momentul preconizat al lansării noului model. În februarie, Ford anunța că lansarea pe piață ar putea fi amânată până în 2022, cel mai devreme. Acum, însă, Ford a revenit și a anunțat anularea întregului proiect, astfel că fanii modelului au acum la dispoziție ca vârf de gamă Focus ST, cu o putere maximă de 280 CP.
„Ca rezultat al standardelor de emisii la nivel european, taxării în creștere a emisiilor de CO2 și costurile ridicate de dezvoltare ale unui model RS cu un propulsor electrificat în condițiile unui volum de producție relativ mic, nu avem în vedere o altă versiune RS a lui Focus”, se arată într-un comunicat al Ford.
Formularea confirmă faptul că Ford Focus RS s-a aflat la un moment dat în dezvoltare, într-o fază mai mult sau mai puțin avansată, înainte de a fi blocat din cauza dificultății dezvoltării unui sistem de propulsie hibrid corespunzător.
Ford Focus RS a fost unul dintre cele mai apreciate hot-hatch-uri, iar inginerii au experimentat cu rețeta optimă, fiecare generație a modelului având o configurație diferită. Dacă prima generație s-a bazat pe un motor cu patru cilindri de 2,0 litri și tracțiune față, pentru cea de-a doua generație inginerii Ford au folosit un motor cu cinci cilindri. Ultima generație a modelului Focus RS a marcat revenirea la motorul cu patru cilindri, dar a introdus un sistem de tracțiune integrală. Cu modul „Drift”, acesta a fost deosebit de popular printre pasionați.
sursa: AutoExpress